DUDISKO
4. 10. 2011 17:38
|
|
Hodnocení: |
|
Shoehardt R.
4. 10. 2011 18:34
|
slabsi TK. chtelo to vetsi clonu. asi bych volil jinou kompozici
|
|
|
MYSSAK
4. 10. 2011 19:34
|
Shoehardt R.
Mohl by ses krapet rozepsat? Co presne se ti na TK nelibi a jak by tomu vetsi clona pomohla?
Dik Tim nechci rict, ze tato fotka nema mouchy, ale svoje vyhrady napisu az pozdeji.
|
|
|
tomsi81
4. 10. 2011 19:38
|
když se tak na to dívám, možná by chtěla trochu říznout zleva.
|
|
|
oko-nomada
4. 10. 2011 19:51
|
|
Hodnocení: |
|
Shoehardt R.
4. 10. 2011 19:57
|
no je fakt, ze vetsi problem je spis ve zpracovani nez v TK - resp. hodne tmavych stinech a kdyz se divam na budovu uprostred, prijde mi uz kapku prepalena. i z tohohle jpegu se da ze stinu neco vytahnout, z rawu by slo vic (hlavne prosvetlit stiny, pripadne udelat sendvic ruznych expozic)
vetsi clona zvetsi hloubku ostrosti, celkove zlepsi detaily (ktere tady teda nejsou az takova katastrofa) a vytahne svetlo z poulicnich lamp do "libivych" hvezd (coz podle me fotce nocniho mesta tohoto typu doda).
|
|
|
MYSSAK
4. 10. 2011 20:15
|
Ja bych to videl krapet jinak, spis nez na zpracovani bych se zameril na samotne foceni. Nejake prehnane vytahovani stinu ci sendvic by teto fotce nepomohli. Je to focene v noci, tak je hold potreba nekde nechat cernou kvuli prirozenosti snimku.
Spis by to chtelo zapracovat na priprave, nebat se prepnout na manual, a hlavne se zamyslet nad svetlem a kompozici. Takhle to vypada jen na dokument typu "byl sem tady".
Btw. nemyslim si ze ta vetsi zlona by tenhle zaber nejak vytrhla.
|
|
|
tomsi81
4. 10. 2011 20:23
|
dobře,na P si přelejvam mezi clonou a časem, kompenzuju expozici. na manuál se dívám na doporučenou hodnotu z které vycházím a pak podle toho opět kompenzuju, jen ne tlačítkem, ale ručně změnou clony nebo času, fyzický efekt na fotku je snad úplně stejný ne? a přiznávam se, že tady jsem zrovna tu clonu a čas moc nedořešil, obvykle tyhle noční fotky fotím na vyšší clonu. asi jsem barbar, ale takhle mi to přišlo logické, když jsem si před rokem a půl kopil foťák, přečet manuál a vyzkoušel, jak to funguje. praktický přínos manuálu jsem pocítil při focení makra s bleskem. je možné, že dělám něco špatně, protože mi nikdo nic neučil, vybalil jsem foťák z krabice a šel fotit co vidím.
|
|
|
Shoehardt R.
4. 10. 2011 20:26
|
MYSSAK: souhlas. kompozici jsem taky zminoval hned na zacatku..
btw: projasnovani stinu neni to same jako nenechat nikde zadnou cernou.)
|
|
|
tomsi81
4. 10. 2011 20:30
|
a ještě, abyste mě chápali, nechci se tu s kýmkoliv hádat, protože vím, že fotit neumím, umím to, co psali v návodu k foťáku + něco co jsem si přečetl na netu + to co jsem si za ten rok sám vyzkoušel. takže jsem rád, za konstruktivní poznámky zvláště od lidí jako MYSSAK, Shoehardt R. a prostě všech co tady se mnou teď diskutují, protže u vás vidím skvělý fotky. fotky které žijou a baví mě se na ně dívat a za ty svoje ve srovnání s vašima se spíš stydím.
|
|
|
Shoehardt R.
4. 10. 2011 20:35
|
tomsi81: jo, u tohohle typu snimku je to vicemene jedno, akorat dost "fotografu" kdyz vidi nastaveni na auto tak je to jako rudym hadrem pred bykem.))
ja se za zadneho odbornika taky nepovazuju a vidim u sebe velke mezery. zacal jsem sem davat fotky, abych se dozvedel nazory druhych a neco priucil. v posledni dobe travim dost casu u PC kvuli praci, tak si sem behem dne odskakuju a kdyz me u nejake fotky neco napadne, napisu to (mysleno jako muj nazor a ne jako absolutni pravda). preju hodne zdaru a energie do dalsi tvorby.)
|
|
|
MYSSAK
4. 10. 2011 20:42
|
Rekl bych, ze jednodussi postup bude treba priorita clony + kompenzace. Hlavni problem vidim "v priprave sceny". U podobnych zaberu je denni/nocni doba velice dulezita. Takze je treba presne vedet kdy (a kde) zapada/vychazi slunce/mesic, a rovnez pocasi hraje svoji roli.
A stejne jako na svetle je treba pracovat na obsahu/kompozici.
Cim vetsi prehled o tom, co se v zaberu deje, tim mas lepsi moznost ovlivnit vysledek
|
|
|