Titulní strana » Kategorie » Krajina a příroda //galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=140270&cat=views&limit=views&ids=//galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=174670&cat=views&limit=views&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Jaro v Polabí

Autor: jkrtek
všechny fotografie tohoto autora
Datum: 17. 7. 2017  Zobrazení: 1018 ×
Hodnocení: průměrná známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení
« další ·
O loučení (klara91)
Krása za pletivem. (pomellato)
Jaro v Polabí (jkrtek)
Osvětlené štíty Vysokých Tater (zewag)
KARLŮV MOST (kefidefi)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 7. 2017 12:17

Není to dobré..., plochý snímek, bez hloubky, bez nápadu. Oživit nějakou cestou např., s více prostorem dole(prostě jinde a jinak...). Je také dost přeostřená. I na DA(a nejen zde) máš myslím dost, méně či více zdařilých příkladů, jak by mohla vypadat fotka krajiny. Tak se dívej a zkoušej a třeba časem příjdeš na to, "jak na to". Nenech se odradit!Wink

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 7. 2017 12:38

Zajděte tam znovu, až nebude svítit slunko a bude lehká mlha. Bude z toho dobrá fotka, taková neučesaná krajina :-)

Dejte si pak záležet na pořádném převodu do BW, nejlépe s mícháním v kanálech.

A přeostřená (dost!) není, nenechte si v tom směru blbnout hlavu...


cestou neoživujte, to by totiž bylo někde jinde, naprosto jiná fotka a vůbec ne se k této vztahující.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 7. 2017 13:38

Smile! Jo,jo, přeostřená "není dost", ale je HODNĚ PŘEOSTŘENÁ(je to ale, asi už na brejle..., taky si je k PC beru). Jinak samozřelmě, že "s cestou", by to už byla "jiná fotka"(ale i zde se cesta nechá tušit, od středu vpravo, mezi stromy a tudíž, kdyby se přidalo prostoru dole, tak by vedla zleva, před těmi kmeny, nebo dolu a rozhodně by byla k lepšímu, než tenhle plochý snímek, svým způsobem podobný předchozímu, který Ti pan Jeřábek ohodnotil 2b. Ale fakt si nenech blbnout hlavu a zkus ji doostřit s citem, nebo po zmenšení, třeba vůbec nedoostřovat(na správnou úroveň doostření, musíš přijít sám - ne vždy se to zcela povede). Zkus si porovnat překlikáváním, následující fotky:
1. Tvůj originál: http://www.imgup.cz/image/Lnlr
2. Zpětně rozostřenou: http://www.imgup.cz/image/Lnl1 a třeba ten rozdíl uvidíš(?)
3: A tady máš tu BW s mlhou: http://www.imgup.cz/image/Lnlk , ber jako vtip! Smile! Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 7. 2017 13:40

P.S.: To "překlikávání", po zvětšení na plnou velikost, samo... Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 7. 2017 14:01

Pane Pibil, už je to fakt k nečtení, opakovaně trvale marnost nad marnost.

Asi byste si měl vzít od DA delší dovolenou...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 7. 2017 14:11

jerabek-josef: Smile! Vaše doporučení ignoruju(číst nemusíte a doporučovat někomu, aby "odtud zmizel"???. tak to už docela ujíždíte dost! Nah! ). Já s vašimi komentáři, a ještě více s bodováním, také často nesouhlasím... Takže navrhuju jednoduché řešení: Já si budu komentovat fotky a bodovat je, dle svého vědomí a svědomí a vy také podle svého a vzájemně si je budeme tolerovat(nebo ignorovat), prostě nebudeme si komentáře vzájemně "napadat"(každý má právo, na svůj názor). On si už každý, asi umí udělat úsudek sám..., OK? Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 7. 2017 14:21

Pane Pibil, je mě hlavně líto, těch začátečníků, že tu vaší "příručku" dostávají k přemýšlení :-(

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 7. 2017 14:43

jerabek-josef: Nemám žádnou příručku, ale snažím se napsat, jak to vidím(zcela laicky a amatérsky). Nic méně a nic více. Život na tom nevisí a je nás zde "dost", co k fotce něco napíší a je na autorovi, co si z čeho vezme a nevezme.
Z vašeho přístupu mám občas nepříjemný pocit, že vám dělá radost Sad , někoho "spražit", vysmát se mu, dát mu najevo "pochybnosti o jeho estetickém cítění", nasázet po jednom či dvou bodech a to vás asi uspokojuje(?). Vy "trpíte", jak píšete a hodnotíte, při pohledu na mnohé fotky zde(ale možná i celkově ?) a tak svou negativitu rozdáváte dál...(?). Zkuste se na svět a i na DA, podívat trochu pozitivněji(je to sice digi ARÉNA, ale není to bojiště, kde se bojuje na život a na smrt) a je to také, a možná především, zábava(ale to zase uznávám, že občas "zábavný" i jste Thumbs Up! Smile! ). Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jokr7
17. 7. 2017 15:41

Vlasto no vidíš a JJ si naivně myslel, že na mlhu se musí s pokorou čekat zvláště na tu co má takovou tajemnou strukturu. A vida jde to ! Struktura nestruktura, šoupátkem sem a tam, selektivně pic a paf. A máš fotku jak víno pro pražáky. No já na jeho místě bych to vzdal a šel bych si prohlížet Plicku bo někoho podobného. Prostě pár analogových "začátečníku" to vždy uklidní.
A Vlasto, ještě jedna prosba, nemohl bys ty odkazy vkládat jinam. Tyto stránky se mě nezdají příliš důvěryhodné a vyskakují tam věci, které zrovna vidět nemusím. Dík

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 7. 2017 16:16

jokr7: Josefe, to byl jen fór, s tou mlhou... Smile! JJ nemusí(nemá)co vzdávat..., neválčíme, ani nebojujeme(jen výměna názorů, ve které jsem "více, méně" v závěsu Wink). Co se týká http://www.imgup.cz/ , tak je to vcelku pohotový a jednoduchý "nástroj", jak postoupit fotku, někomu dalšímu, bez nutných registrací a jakýchkoliv obstrukcí(když bez přihlášení, tak anononymně). Mě nic nevyskakuje(používám blokování reklam "Adblock plus" - do Mozilly, jako plugin) a je naprostý klídek od reklam. Dříve jsem používal podobný, slovenský server "http://www.ulozisko.sk/ , ale tam už dlouho, nějak "nepremávajů", co se nahrávání souborů týká(?). Jinak to blokování reklam jde i na Googlu a asi i na IE, jen se musí stáhnout, ten správný. Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek

17. 7. 2017 16:57

Na rychlý upload obrázků je dobrý postimg.cz.
Vtipy u cizích fotek asi nejsou to pravé. Zvláště začátečník by nemusel pochopit.
A tu fotku v pořádné BW s jinou atmosférou která zakryje rozptylující zbytek si představit umím. Jen né všude se ta atmoška dobře loví.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 7. 2017 17:32

JOKR: Ne, dnes to asi Plicka nebude, jdu ven se psem na dlouhou procházku. Cestou budu vzpomínat na pana Šmoka a jeho Šmokárnu. Na jeho přístup k hodnocení fotografií a jeho přístup k polepšitelnému a nepolepšitelnému. Tady by mu z toho polepšování nepolepšitelného, "konstruktivních mystifikací" a doostřování doostřeného padala čelist :-(

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jokr7
17. 7. 2017 17:50

Já se tedy ještě vrátím, autorovi fotky omluva, ještě pár slov Vlastovi. Zkus si definovat pár bodů, které jsou předpokladem dobré fotografie. Myslím, že jich moc nebude, tak tři čtyři. Pak dostaneš definici dobré fotografie. Pokud fotka tuto definici nesplňuje aspoň na cca 80procent, tak jsou všechny rady na prd a ještě matoucí, to je to co se ti snaží JJ vysvětlit.. A Vlasto nokecávej to zase. Jen se nad tím zamysli. Buď ber, nebo ne Tvé právo.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
oko-nomada
17. 7. 2017 18:36

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
18. 7. 2017 08:02

jokr7: A teď si přečti dva první komentáře u této fotky a posuď objektivně a nezaujatě, jestli jsem "radil", nějak diametrálně jinak, než JJ? Pakticky jsem napsal, že to není dobrá fotka a že to chtělo jinak a jinde. Oproti tomu JJ ji nepřímo pochválil, že z ní bude dobrá fotka, tak jak je, jen by to chtělo bez slunka a s lehkou mlhou + převod do BW s mícháním kanálů + se naváží do mého komentáře(to o blbnutí hlavy a že není přeostřená...) Je přeostřená. Tak nevím, kdo z nás, tady je mystifikátor a blbne hlavu všem????! Navíc jsem fotku i obodoval(myslíš, že jsem podhodnotil, nebo nadhodnotil?), což pan jeřábek nějak zapomněl(častěji opomíjí komentář a šoupne za 1, či 2 body). Zřejmě mu zde bylo líto, dát tak vysokou známku(aby autora- začátečníka, nemystifikoval), když je to dle něho, tak nadějná fotka, tak jak je, "jen přijít za lehké mlhy... Taky se nad tím zamysli a buď ber, nebo ne, je to Tvé právo.

Co takhle respektovat názor druhého, byť s ním nesouhlasím(myslím tím JJ)? Nebo je normální, korejdovat neustále do komentářů toho druhého? (pokud opravdu jde, o něco "závažného", tak prosím, můžeme vyjádřit nesouhlas a případně diskutovat, ale ne u každé "druhé" fotky)

Já jsem se zamyslel a myslím si, že nic tak hrozného zde nedělám, aby jste se do mě naváželi(osobně si myslím, že zde více škody nadělá, svým přístupem, pan Jeřábek(též ber, nebo ne, je to Tvé právo a Tvůj dlouholetý "kámoš"). Pravda, poradí občas dobře, občas napíše taky krávovinu, že po jeho úpravě(ořezu např.), by byla fotka zralá, akorát tak na delete, ale to se stane každému a každý má jiný vkus a "estetické cítění" Smile! .

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
18. 7. 2017 08:07

Opravdu by mě zde zajímalo, bodové ohodnocení od JJ a jokra7, když pravděpodobně to mé(ZA 4 = technicky, nebo kompozičně nepovedená fotografie-příště lépe), je pro autora "mystifikující"? Děkuji! Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
18. 7. 2017 08:11

Rostislav Jirků: Rosťo, vtip není nikdy na škodu, pokud není myšlený zle a když to navíc i napíšu, že ta ukázka fotky není myšlena vážně a že JE TO VTIP, tak to snad i tak, každý pochopí(a jestli je to začátečník, nebo ne, to nehraje roli), nemyslíš????

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
18. 7. 2017 12:26

jokr7: Nad těmy body dobré fotky, jsem se zamyslel: Napadá mě toto:
1. Celkové působení (asi nejdůležitější)
2. Kompozice, světlo, eliminace zbytečných ruš. prvků(jak u které kategorie)
3. Nápad(řekněme autorova "přidaná hodnota")
4. Tech. kvalita
Kompozice se mnohdy nechá vylepšit ořezem(někdy i velmi podstatně) a je to často to jediné, co se s danou fotkou "nechá udělat"(když už to není v orig. "to pravé ořechové", což je samo to nejlepší, když se to povede "na ostro"). TK se také nechá(též někdy velmi podstatně), vylepšit v editoru. "Poradit se dá", hlavně v kompozici a tech. zpracování(byť je to také subjektivní a u ostatních aspektů fotografie, už jen více subjektivní). Tak nějak to vidím laicky já(fotografickou školu holt nemám Sad , tak komentuji jen dle svého nejlepšího vědomí a svědomí). Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek

18. 7. 2017 16:01

Neměli by jste řešit fotku? na dopisování máte své fotky.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
atomis
18. 7. 2017 18:31

Foto za 3, diskuze za 9.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
18. 7. 2017 19:15

Rostislav Jirků: Smile! Původně byla řešena pouze fotka..., ja si nezačal... Smile! Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
18. 7. 2017 19:46

Rostislav Jirků: Ten posting.cz vypadá dobře..., dík za tip. Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
18. 7. 2017 19:47
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jkrtek
21. 7. 2017 18:06

Děkuji všem za nahlédnutí a samozřejmě také těm kdo si našli čas k hodnocení a k připomínkám.

Výrobce fotoaparátu: RICOH IMAGING COMPANY, LTD. Model fotoaparátu PENTAX K-S2
Název souboru: 2017_03_31_008-downsized.jpg Velikost souboru: 978331 B
Datum/čas souboru: 2017:07:17 12:05:24 Datum/čas snímku: 2017:03:31 15:35:35
Rozlišení: 1200 x 800 Blesk: ne
Ohnisková vzdálenost: 39,0 mm (ekv. 58 mm) Expoziční doba: 0,0080 s (1/125)
Clona: f/8,0 ISO: 100
Vyvážení bílé: Auto Měření expozice: matrix
Exposure: priorita clony (semi-auto) Focus range: distant
GPS Latitude: ? ? GPS Longitude: ? ?