Titulní strana » Kategorie » Krajina a příroda //galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=195496&cat=516&ids=//galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=195486&cat=516&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Lávka
Až po příchodu domů jsem si všiml, že v záběru vpravo dole je modrá mašle. Zvažoval jsem retuš, ale nakonec jsem ji ponechal. Budiž to důkazem, že někdy se lidi v přírodě nechovají zcela správně...

Autor: jan.nos
všechny fotografie tohoto autora
Datum: 26. 3. 2018  Zobrazení: 1002 ×
Hodnocení: průměrná známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení
« další ·
Tatry (bobino38)
Jewish cemetery (JirkaCeca)
Lávka (jan.nos)
Ledové snění (Tomáš Holub)
v mechu... (o5ja)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
26. 3. 2018 14:51

tohle ani rozebírat nemá smysl..

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
atomis
26. 3. 2018 14:59

Retuš neretuš, tady mírně pokročilý amatér nezapíná fotoaparát. Nic osobního prosím.

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
26. 3. 2018 15:10

atomis: hmmm... No... když navštívím Vaši galerii, tak ve čtyřech z pěti případů by ten foťák nezapnul ani totální fotografický analfabet. A i ten pátý případ je sporný...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
atomis
26. 3. 2018 15:18

To je zkušební polygon pro ty, kteří se stydí, nebo bojí hodnotit nízko. Běžte tam, a ohodnoťte, vůbec se nebudu zlobit. Myslím to upřímně.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
26. 3. 2018 15:20

Sorry, ale tady musím soulasit s předchozími(jako zobrazení "malebného koutu přírody", Ti to snad nepřipadá(?). Kokrétně: roští vlevo dole, Tebou zmíněný "hadr", nepěkné bílé pruhy na stromech, stavení prosvítající vlevo nahoře(ale i bez toho všeho, stejně vcelku "o ničem". Příště lépe... Wink(-)

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
atomis
26. 3. 2018 15:27

Pochvala pro pana Pibila. Myslím to upřímně.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
26. 3. 2018 15:35

"děkuji"... Smile!

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
subal
26. 3. 2018 16:39

Foto by ocenili ti, kteří to tam znají.... na FB by mělo úspěch.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anarki3
26. 3. 2018 20:48

tu by som nič nezvažoval pane Nos, žiadne klonovanie ani nič... - ale vymazal a išiel tam ešte raz na reparát

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
o5ja
26. 3. 2018 21:16

-

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
26. 3. 2018 21:56

VP: toho stavení vlevo, a vlastně i vpravo, jsem si všiml až později, ale nepovažoval jsem to za velký problém. Ty bílé čáry na stromech by mě tak nepohoršovaly - běžně to je v lesech k vidění - nějaké značky hajných. V popisu nic o tom, že to považuji za výjev z malebné přírody není... Ale jo, konstruktivní kritiku beru (narozdíl od většinou nekonstruktivní kritiky j-j)

Ten "reparát" asi bude, to jsem si říkal už před nahráním sem.

Ještě asi tři fotky zkusím, ale pak uvažuji o delším odchodu z DA, protože atmosféra tu fakt nyní není dobrá...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
26. 3. 2018 22:17

Pet flašek je také v přírodě k vidění "hafo" a nebudeš je fotit. Hele, nezdrhej a zkoušej fotit, ať je to lepší... Tady ta situace na DA, je snad už na dobré cestě a každý rozumný si snad uvědomí, že tudy cesta nevede(tak jak to zde, v posl. době vypadá-lo) a bude to zde opět o focení, fotkách a konstruktivních debatách též o fotkách a o focení(doufám).Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
26. 3. 2018 22:20

A proč by nešly fotit PET flašky? :-D

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
shimmell
26. 3. 2018 22:32

šly ,-)
http://galerie.digiarena.e15.cz/showphoto.php?photo=130267&ppuser=85328

a trocha trpělivosti, možná i pokory, žádný z nebe nespadl, hlavu nikdo netrhá.
tohle se nepustí dál než do pc ,-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
27. 3. 2018 07:54

Koukám, pane Nos, že mě opět zmiňujete, opět ukazujete jak jsem nekonstruktivní kritik.

Tedy jednoznačně, pokud fotka nemá alespoň minimální nosný obsah, nelze ji konstruktivně připomínkovat ve smyslu nějakého polepšování. Tady jste se stal v tomto smyslu obětí pana Pibila. Nejste sám a evidentně to k ničemu nevede.

Pokud si koupíte prošlou bonboniéru, nevyřešíte to tím, že místo zelené mašle ji převážete mašlí růžovou.

Jeden problém ale máte sám v sobě. Nemáte žádný semafor, který by Vám včas signalizoval, že fotka je natolik ničemná, že nepatří do galerie a diskutovat nad ní nepřinese vůbec nic. Je prostě potřeba si intenzivně budovat rozlišovací schopnosti, což není jednoduché. Na druhou stranu je už jen tady na DA tolik dobrých fotek, že pouhým prohlížením se dá okoukat mnohé. Okoukáte, zkusíte a třeba se časem dostanete k subjektivní tvorbě, která bude akceptovatelná.

Tedy nezoufejte :-)

Mimochodem, případ "Andreas Gursky" – Rýn není až tak vhodný k následování jak by se mohlo zdát :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
27. 3. 2018 08:05

Jeřábek: Koukám,že už mě opět zmiňujete...(to už je taky nějaká úchylka, nebo že by stalkink? jasně, jan.nos se zde stal mojí obětí a proto vyfotil a vložil mizernou fotku. Smile! Jen mám obavy, aby se celá DA nestala vaší obětí a nezanikla. Máte k tomu docela pěkně "našlápnuto".

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
27. 3. 2018 09:18

Pane Jeřábek, stručně: myslím si, že nemáte pravdu...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
zuzuka
27. 3. 2018 09:54

Fotografie by měla být zajímavá, buď místem,nebo světlem, nebo nápaditým záběrem, nebo něčím kuriózním atd. Opravdu se nezlobte, tady nic nevidím a rozhodně Vás nechci urazit. Vybrala bych jiné místo, počkala si na jiné světlo. Vlasta i Josef Jeřábek mají pravdu. Odvolávat se na podivnou atmosféru DA je v tomto případě dětinské.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fakir.h
27. 3. 2018 19:52

...jan.nos : Jene, v tomhle případě pravdu má, tedy JJ, na druhou stranu to není nic katastrofálního - že má pravdu Wink - jen je třeba si zapnout zpětnou vazbu a kriticky se na fotografii podívat, a vzít si z toho to pozitivní, tedy zkoušet a dívat se znovu a znovu...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
27. 3. 2018 22:42

OK. Ještě zkusím jednou podrobněji sdělit svůj názor k tomuto problému, a vůbec k současné situaci zde. Tím, že j-j nemá pravdu, jsem nemyslel ani tak tuto fotku (k té vlastně v podstatě nic neřekl), ale to, že tvrdí, že podobné věci se nedají konstruktivně kritizovat. To se totiž dá skoro všechno a měl by to být základní předpoklad k tomu, aby vůbec bylo možno kritizovat.

To, že jsem si posteskl nad atmosférou na DA, nebylo v kontextu této fotky a komentářům k ní, ale na základě delšího pozorování, a evidentně nejsem sám, koneckonců, jak říká VP, "rozumný člověk to musí vidět".

Souhlasím s názory těch, kteří tvrdí, že umělecká úroveň fotek obecně ve světě klesá v souvislosti s vlivem sociálních sítí a extrémní dostupnosti fototechniky každému. Je mi jasné, že nikdo tady z toho nechce mít FB. Ale pomalu lynčovat každého za "kýčovitost" nebo "tuctovost" mi přijde příliš. Je mi divné, když podle mého názoru poměrně slušná (sic možná amatérská a "tuctová") fotka dostane od většiny lidí relativně vysoké hodnocení a od j-j dostane dva body. A ano, přiznávám, že se mě docela dotklo tvrzení, že "sem dávám samé s*ačky", když některé fotky tam mám hodnocené dobře.

Další věc, která dle mého není v pořádku je, že s j-j se v podstatě nedá vyjednávat - vždy má pravdu a nikdy nepřipustí jiný názor. A pokud se mu někdo snaží oponovat, tak mu to dává "náležitě sežrat". Mám pocit, že j-j si o každém, kdo oponuje, myslí, že je "namyšlený, nenapravitelný a má vysoko hřebínek", ale tak to většinou není. To, že někdo oponuje, neznamená, že nad sdělením nepřemýšlí.

Taky mi občas přijde, že je tu daný jakýsi "konsenzus", co se fotí a co nefotí. Podle mě je tohle plně na autorovi - může si fotit co chce a co v danou chvíli považuje za zajímavé, přičemž samozřejmě, pokud chce něco vložit sem, měl by o tom v rámci svých možností přemýšlet (což já samozřejmě dělám, ale někdy se halt nepodaří...). To, že se to druhému nemusí líbit, je věc druhá a o tom samozřejmě může být veden dialog...

Takže závěrem bych řekl to, že lidé jako j-j jsou nezpochybnitelným přínosem, ale měli by být alespoň trochu smířlivější.

Sorry za román za to, že jsem si tohle vůbec dovolil, ale snad jsem si nedovolil zas tak moc

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
27. 3. 2018 22:58

Pane Nos, celý den fotím romadůr a pak přijdu sem a tady ještě než vůbec něco ohodnotím, tak pod málem každou fotkou moje jméno (jako teď zrovna tady).

Asi byste byl také dojatý, jako bývám já. Dá mě to pak i trošku starostí se s tím vyrovnat, nezpychnout a nezapomenout, že zdejší stupnice bodová je 1-10, nikoli 8-10 :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
27. 3. 2018 23:33

Tak alespoň zkuste respektovat tu mojí prosbu o oslovení, když ne uznání práva na jiný názor. A pak to bude v klidu :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
28. 3. 2018 10:43

Aha, tak takhle to je..., měl jsem v podobné situaci, jen mnohem častěji(s tím "svým jménem, pod skoro každou fotkou", ať přímo, či nepřímo), být dojatý..., ale nějak mně to tak "nepřišlo". Sad Musím se učit správně reagovat. Smile!

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
chel
11. 4. 2018 22:42

to je na smazani

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
Výrobce fotoaparátu: PENTAX Model fotoaparátu PENTAX K-5
Název souboru: IMGP3792.jpg Velikost souboru: 861121 B
Datum/čas souboru: 2018:03:26 14:48:17 Datum/čas snímku: 2018:03:25 16:35:55
Rozlišení: 1800 x 1192 Blesk: ne
Ohnisková vzdálenost: 28,0 mm (ekv. 42 mm) Expoziční doba: 0,167 s (1/6)
Clona: f/18,0 ISO: 200
Kompenzace expozice: -0 Vyvážení bílé: manuální
Měření expozice: matrix Exposure: priorita clony (semi-auto)
Typ expozice: manuální Focus range: distant
GPS Latitude: ? ? GPS Longitude: ? ?