Titulní strana » Kategorie » Ostatní //galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=200257&cat=&ids=//galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=200232&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Pohoda - klídek - tabáček...
z jordánských toulek


Wink


(a příště pojedu do Jizerek... Smile! )

Autor: Vlastimil Pibil
všechny fotografie tohoto autora
Datum: 20. 2. 2019  Zobrazení: 3266 ×
« další ·
Jednotka na streche. (Robson65)
***** (veteran05)
Pohoda - klídek - tabáček... (Vlastimil Pibil)
I* (gore008)
Pohoda - klídek... :-) (Vlastimil Pibil)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
sluník
20. 2. 2019 13:57

Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Robson65
20. 2. 2019 17:54

ale maskáče sú tam v kurze :D

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jokr7
20. 2. 2019 17:59

Ono možná není od věci udělat při takovýchto výletech jednoduchý scénař, ve smyslu co bych chtěl ukázat, čím to podpořit a třeba kam to směřovat. Když se podíváš zpětně na své jordánské toulky /tedy zatím vložené/, tak to vede od nikud nikam, obrazy se jenom opakují a to je myslím škoda.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jokr7
20. 2. 2019 18:02

o tom, že si takto usnadňuješ práci raději pomlčím Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
20. 2. 2019 19:34

jokr7: Škoda to možná je, ale byl jsem tam na dovče s partou a žádný scénář jsem si nedělal(ty si scénáře focení na dovolené děláš?). Každá ta fotka může být i samostatně. Jsou to takové "cestovatelské street momentky" Jordánců, jak se příležitost naskytla, kteří jistou "exotiku" představují(alespoň pro mě)a mimo jiné, i tím jsou snad zajímaví a někomu se ty fotky i líbí. Kontinuita některých fotek, jako např. posledních čtyřech, tam snad také je.
Co se "usnadňování práce" týká, tak to je snad lidská přirozenost(Ty si páci ztěžuješ, jak jen to jde, viď? Smile). Ale v pohodě, mlčet nemusíš..., jen do mě(na okraj: pro mě to není práce, ale koníček, relax a zábava, jelikož nejsem profesionál, ani si na něj nehraju, jako někteří a ani nejsem nikde organizován, takže si můžu fotit co chci, jak chci a kdy chci... Smile! ).Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jokr7
20. 2. 2019 19:55

jen já se nikde nezmínil o tom jestli jsou fotky dobrý, nebo špatný či se líbí nebo nelíbí. Scénáře na dovolené pokud dostanu nápad si dělám a to mi tu práci ulehčuje. A nevymlouvej se.
Třeba jsem měl scénář s pracovním názvem "nezvednu zadek" Smile! Smile!

http://krajbichjosef-fotografie.blogspot.com/2017/09/ohlodana-kost-musaka-samy-besamel.html

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
20. 2. 2019 20:05

jokr7: Tak to byl super scénář... Smile! (když ho nezvedneš, tak máš na tvorbu scénářů čas..., já byl pořád v pohybu. Smile! ). Ne, vážně dobrý..., Tvé sránky znám. Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
20. 2. 2019 20:18

opr.: Tvé stránky znám..., mělo být. Smile!

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
subal
20. 2. 2019 20:23

Tak aby ses tam přestěhoval a scénáře si vyhlédl.... Smile!
Mně se to líbí.
Dobře, že si fota nedáváš bodovat - máš klid a kdo chce, ten se podívá. Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek

20. 2. 2019 21:24

Pravda je, že je to nepromyšlené, je to prezentováno jako dokument bez ohledu v jaké kategorii to je, a jako dokument by se to mělo tedy i tvářit. Velmi pozorně to sleduji, určitě se dá zapracovat na názvech, které by dokázali napovědět o čem fotka je viz. např. "A šlo to". Dál chybí souvislosti, tedy těch lidí s něčím. Takhle jak to to jsou jen portréty narychlo vyfocených lidí a jde jeden za druhý, až se v tom čl. ztrácí. Takhle by to působit nemělo. V podstatě jsou založené jen na exotice, to při takovém množství fotek špatně. Jedna dvě Ok. ale takhle ne. Já si žádné scénáře nikdy nepíšu, ale když někde jsem, podřídím sérii příběhu z cesty. Tedy fotím mou cestu. kde jsem, co dělám, koho potkávám, s kým mluvím atd... Pravda naposledy to je už několik let, teď v poslední době to bylo spíš video, ale ze zkušenosti vím, že to pak lidi baví, a to i když je horší Tk.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Rumovník P
21. 2. 2019 06:29

souhlas s Jokrem, takové trochu "ukradené" záběry dlouhým sklem, hlavní atribut je exotika, kdyby tam byli třeba Ukrajinci na stavbě, asi by tě ani nenapadlo to takto nafotit, natož ukazovat

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 08:21

Sitra Ahra: Dokument jako takový ano i ne..., spíše kategorie ostatní/cestování/portrét, bez ambicí souvislého a cíleného dokumentu(byť fotky z dovči, jsou vlastně "dokumentem té dovolené". Názvy jsem nějak zvlášť neřešil(mohly být i bez názvu). A jestli názvy dokáží, či nedokáží napovědět souvislosti...? Tak např. ..."a šlo to"..., jak tvrdíš že souvislost není, tak zase tak pozorný nejsi, jelikož je to návaznost na předchotí fotku "To půjde"... A pak není to styl "week of life" ale pouze několik fotek ze stejného místa a kdybych potkal ještěrku, tak ji klidě přidám taky Smile! . Jak už jsem psal víše: nejsem nikde organizovaný a tak si můžu fotit kdy chci, jak chci a co chci a rovněž i tak vkládat na DA. Netvrdím, že by to tak jak píšeš, třeba nebylo lepší, ale s tímhle záměrem jsem to nefotil.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 08:34

Rumovník P: Jo, jsou to tak trochu "ukradené záběry"(dlouhým sklem?, jak kdy).
Ono zase širokáčem z blízka ztácíš trochu autentičnost(protože o Tobě focený ví a vidí, že ho fotíš(to se nechá, ale spíše když se s tou skupinou nějak "propojíš" a oni Tě vezmou za součást dění a chovají se pak přirozeně). Nebo také můžeš "krást záběry od pasu", což je spíše věc náhody. A pak, zkoušel jsem se ptát na souhlas s focením z blízka a jak myslíš, že jsem(až na drobné vyjímky) pochodil? Ano, nepochodil! Ale máš pravdu v tom, že Ukrajince na stavbě bych asi nefotil(až na vyjímky, které bych klidně i ukazoval...).Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
21. 2. 2019 08:37

Document cesty , treba jak Hanzelka and Zikmund (vevim jestli mneli scenar), k tomu se neco takoveho jako tohle nemuze rovnat. To si snad kazdy uvedomuje. Tohle jsou " fotky z dovči", a jak vlasta pise,nic vic. Spis min.

Ukazuje nam to jak se vlastne v dnesni dobe lide v Jordansku oblekaji. To je myslim cele poslani. Ono ja bych s fotek tezko poznal ze je to vubec foceno v Jordansku. Takze to mohlo byt tajemstvi. Ale to by se potom na fotku nikdo nepodival.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
21. 2. 2019 08:38

Uz se tesim na fotky s Jizerek.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
21. 2. 2019 08:42

ono mne ted posilaji lidi vetsinou na Rajceti fotky s dovci, bych doporucil, tam se toho vleze mnohem vic, nekdy je to az nudny,......

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
21. 2. 2019 08:44

Rumovnik si myslim to nemyslel tak jak jsi to pochopil,...takovehle zabery, neukazujici nic nineho, zadnou dej, jen object se tak nazyvaji, takove foti hodne FBI

   Upozornit moderátory na tento příspěvek

21. 2. 2019 09:13

Ano Vlasto, okecat se dá všechno. Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Megas.Lakkos
21. 2. 2019 09:41

Celkem fajn Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 10:08

rudych. OK, tak na Rajče své fotky dávej..., jsou taky "na jedno brdo", většinou. Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
shimmell
21. 2. 2019 10:15

ad rudych: viděl jsem poměrně velký soubor fotografií, někdo si dal tu práci a vytahal z archivů STB fotografie, které byly pořízeny při sledování režimu nepohodlných osob, řada z fotografií má totiž "omylem" nespornou výtvarnou kvalitu (lehce byla pominuta dokumentární hodnota). Výborný koncept.

tohle foto a "soubor" - souhlas s jokr7

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
sluník
21. 2. 2019 10:20

Och
mein
Gott


nebo
raději
Gott
mit
uns
...

Sabaton...když už ty maskáče...

Nah!

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 10:24

Sitra Ahra: To jo, okecat jde všechno a to Ti taky vždycky šlo moc dobře, byť někdy i dost "mimo mísu". Určitě Ti to jde lépe, než sám dát nějaké fotky, aby jsme viděli, jak to má "správně vypadat". "Chytří" kecalové tady byli vždycky, ale je zajímavé, že Ti "nejchytřejší" buď fotky vůbec nevkládají, nebo zde vložili jen pár vyložených provokací a pak už si tady jen "honili/honí své EGO"(a nemusíš to okecávat též).

Prostě krajinky "jsou k ničemu", co takhle zkusit STREET, to "jediné" prý má dnes ještě smysl..., jsem tady už mockrát četl(byť tohle také není až tak strret). Ale jeden se holt "nezavděčí"... Smile! Smile! Smile! Prostě budu si fotit to, co mě baví a čím uznám za vhodné(viz. kom. Rudycha, už několikrát) a jestli se to někomu nelíbí...(?), tak ať mě ....., s tím asi nic moc nenadělám. Jo a ještě by mně mohlo být doporučeno, ať si koupím kompakt s hledáčkem a vyrazím do ulic(a na takové rady taky, víš co..., že?).

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
silence x
21. 2. 2019 10:59

Vidím to jako sérii docela pěkných portrétů nějakých dělníků z Petry. A je to přesně, jak píšeš. Ty můžeš vkládat co Tě baví a co uznáš za vhodné, ostatní mohou, co je napadne, při pohledu na ty fotky, psát. Uvádím to jako příklad, myšleno obecně na celou galerii a na všechny vkladatele i hodnotitele.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 11:25

silence x: Ono jde taky trochu o "objektivní/nezaujatý" přístup..., a když Ti někdo něco napíše jen velmi občas, ale naprosto vždy je to v zásadě negativní a někdy spíše útočně rejpavé, nebo i občas dost hulvátské, což někteří pořídí napsat vůči mě/mým fotkám i v kom. u cizích fotek(nejspíše je to dle sympatií/nesympatií celkově a ani tak už pak nejde o fotku/fotky samé), tak to mě taky zrovna, pořád dokola, nebaví(a zde je IGNORACE tím nejlepším řešením a není to žádná vyčůranost, ani "promyšlená ignorace", jak se někdo snažil podsouvat..., ne u této fotky, ale kdo je v obraze, tak ví...) BLOKACE/IGNORACE je ta poslední možnost, jak se vypořádat s hulvátama a sprosťákama, ale blokace by se nemělo zneužívat, to je také pravda(ale kdy je to a kdy není "zneužití" toť je také někdy otázka). Trochu jsem odbočil, ale je to téma, které se zde zcela nedávno také přetřásalo.Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 11:29

silence x: Komentář výše je všeobecný..., nic proti Tvému názoru v 10:59(jen aby nedošlo k nějakému nedorozumnění...).:wink.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
21. 2. 2019 12:58

Ono snad ti nikdo nerika co fotit a cim fotit, podle mne jsou to jen nazory, a ne negativni,...to nevim kde na to lidi chodi..

Co se tyce fotaku,....jen jsem psal, mozna dvakrat , ze by prospelo na foceni krajiny pouzivat lepsiho fotaku a na stativu (tak to krajinari vetsinou delaji), ovsem pote co jsi oznamil, jsem pochopil ze to jsou fotky s dovolene a nemas moc casu na foceni a tahat se stezkou zrcadlovkou. Tak to tak beru, a nic krytickeho ani negativniho jsem snad nepsal….

Tesim se na dovolenou s Jizerky

A diky za radu za bych mohl vkladat take na Rajce,....ja na dovolenou nejezdim, takze neni co,...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
21. 2. 2019 13:17

@ 21. 2. 2019 10:08

uz premyslim delsi dobu ze bude productivnejsi, kdyz svoje veci budu davat nekam kde nebudou tak rusit.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
21. 2. 2019 13:19

@Paklik, ano, slysel jsem o tom,....
Ja jsem jen se snazil vysvetlik jak chapu poznamku rumovnika ( mozna si zmnenim moje druhe jmeno na Whiskey). O umneleckych hodnotach nepochybuju. Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 13:30

rudych: Ty Jizerky byla "nadsázka" na nějaké předchozí komentáře(jistě víš o co šlo, pokud to tady sleduješ, jako že sleduješ)... Smile Ale do Jizerek také zase zavítám, byť spíše jen "na otočku"(tolik dovolené mě nezbývá = je už plánováno něco jiného(i ještěrky asi zase budou... Smile! ).
Zrcadlovku jsem zde sebou také měl a málem jsem ji roztřískal při pádu(odnesla to "jen" ruka, kterou dosud pořádně nezvednu - pochroumaný nerv = popravdě bych ji raděj roztřískal, než tohle). Nějaké fotky z ní též vložím, dočkej času...).
Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
21. 2. 2019 13:47

Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Robson65
21. 2. 2019 18:12

Vlasto, úplne presne to vystihla silence x, a plne s ňou súhlasím...ty máš právo vkladať sem a fotiť čokolvek, čo uznáš za vhodné (aj keď určitý stupeň sebareflexie by mal mať každý, kto ide s kožou na trh, čo si myslím, že máš) ale zároveň každý môže k tvojej fotke napísať čokolvek (aj keď mal by to byť hlavne jeho názor na danú fotku, neovplivnený druhými a bez ohladu na sympatie, či nesympatie k autorovi), s tým musíš rátať...pocit krivdy hoď za hlavu a vytesni...ja osobne som absolútny neutrálec, nepatrím a nebudem patriť do žiadneho klanu ale tiež sa mi nepáčia provokačné praktiky, ktoré tu dosť často fungujú, či už z jednej alebo druhej strany Smile mne sa tá séria fotiek páči aj keď je pravda, že tie dve pracovné by stačili ako dokumentačné z Jordánska + tie z kaňonu Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 18:31

Robson65: OK..., v zásadě s Tebou souhlasím, ale ještě "budeš muset" nějaké ty jordánské "zkousnout"...(už jsou připravené). Smile! Wink

P.S.: Já bych fotky nedělil na fotky z dovolené a ostatní. Pěkná(dobrá)fotka a samo i špatná, může vzniknout i na dovolené a vůbec to nemusí být "typická dovolenková", která sem spíše nepatří.Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek

21. 2. 2019 18:31

Vždyť píšu okecat, protože o tom to je, o ničem jiném. Když to tu čtu jak někdo dělá z pouhé myšlenky a rady třeba pro příště úplně něco jiné než o čem to bylo. Fakt to nemá cenu někam něco psát.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 18:53

Sitra Ahra: Ale klidně si piš, jak a co uznáš za vhodné..., pokud to bude myšleno upřímně a v dobrém, nemám s tím problém. Debata se někdy smekne i někam jinam, než o co šlo třeba v první výměně názorů pod fotkou a to snad taky ničemu nepřekáží? Stále se na DA objevují různé křivárny, podpásovky i "útoky" v nedobře myšlených "též komentářích" s cílem zesměšnit, urazit, pošpinit, ublížit, vyštvat z DA atp. Až tohle zmizí(čemuž moc nevěřím), tak zde bude docela jiná atmosféra.
Okecávat se může lecos a ze všech stran..., nicméně lepší než kecat by asi bylo, fotky také vkládat, což dá nejlepší příklad toho, jak si komentující (okecávající) pěknou/dobrou fotku představuje, že má vypadat a od těch dobrých autorů, kteří toho většinou až tak moc neokecávají, se můžeme něco i naučit(z jejich fotek více, než z kecání). DA je postavena především na vkládání fotek(pokud by nebyly fotky, nebylo by co komentovat, hodnotit, chválit, hanět, ani okecávat...! Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Robson65
21. 2. 2019 18:53

Vlasto, vždy nosím na dovolenku celú výbavu ale aj tam fotím cielené fotky, ktoré si cez deň kompozične okuknem a potom dokumentačno/cestovatelské a tie tu na DA radšej nepridávam Smile ale to neznamená, že tak máš robiť aj ty Smile čo sa týka tých kritických poznámok, aj u tých treba rozlišovať, či sú mienené ako naozaj rada alebo provokácia...pod touto fotkou, si myslím, že žiadna provokácia nebola Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 19:23

Robson65: Já snad něco, pod touto fotkou, označil jako vyloženou provokaci, či útok? Byly to jen vcelku korektně/slušně vedené výměny názorů, byť i odlišných. V nedávné minulosti zde bylo taky dost komentářů, že je na autorovi co vloží, jak to vyfotí/upraví v editoru a jak to cítí a že mu do toho nemá nikdo co kecat, natož si dovolit navrhnout třeba nějaký ořez, což je snad i naprostým hulváctvím, se tady nechalo i dočíst...(já si to nemyslím, byť je samo na autorovi, "co přijme" a co ne). Své si k fotce může každý říci, také jak uzná za vhodné(pokud je to slušně a ne v osobní rovině s nepoctivými a nefér úmysly).
Za ta léta, co na DA jsem, už také umím rozlišovat a "číst mezi řádky" a lecos zde také pamatuju(jak pěkného, tak hnusného). Zatím je tady stále více toho pěkného, ale i několik málo hulvátů a nabubřenců to převažující dobré a pěkné dokážou pošpinit(a není to nic vůči komentářům výše, u této fotky).

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Ivan 76
21. 2. 2019 20:27

Možno,až veľa fotiek z jedného motívu...inak fajn.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 20:46

Ivan 76: Takový malý "cyklus"... Smile! (a 4 není moc, na jedno téma). Je tady k vidění vícekrát, mnohem více fotek na jedno téma, od jednoho autora za sebou a nikoho to vcelku nikdy nepohoršovalo, natož aby někdo psal, že tím autor opruzuje..., jako napsal Jeřábek o mě). Ale klidně ještě nějaké "jordánské" přidám a třeba se někomu i budou líbit(?) a když ne, tak se svět taky nezboří... Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Ivan 76
21. 2. 2019 20:53

Určite máš z tejto výpravy veľa dobrých fotiek...skôr už týchto domorodcov je veľa...nič v zlom.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 21:02

Ivan 76: V pohodě..., ale přeci tam nebudu fotit turisty z Čech, néé..., nejlépe manželku(?). Smile! Když fotím krajinky, je to špatně, když lidi, je to taky špatně..., ale ne, to jen tak, aby řeč nestála a někdo, "kdo fotkám fakt rozumí" a umí se hlavně chovat slušně, měl zase důvod vysírat(nemyslím tím Tebe). Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
danyjelvlk
21. 2. 2019 21:13

Dávej si sem co chceš a kolik chceš, ale mě si přestaň brát do huby.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
21. 2. 2019 21:23

danyjelvlk. Já Tě tady snad někde zmiňoval??? Kde? Se vzpamatuj..., zase "vidíš trávu růst", že?! 👎

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
oko-nomada
23. 2. 2019 21:12

7*

Výrobce fotoaparátu: NIKON Model fotoaparátu COOLPIX P7700
Název souboru: DSCN9199-Pohoda_-_kl_dek_-_tab_ek_.jpg Velikost souboru: 820290 B
Datum/čas souboru: 2019:02:20 13:22:16 Datum/čas snímku: 2019:01:21 08:02:26
Rozlišení: 738 x 945 Blesk: ne
Ohnisková vzdálenost: 42,8 mm (ekv. 200 mm) Šířka snímače: 1,76 mm
Expoziční doba: 0,017 s (1/60) Clona: f/4,0
ISO: 80 Kompenzace expozice: -1
Vyvážení bílé: manuální Měření expozice: matrix
Exposure: priorita clony (semi-auto) GPS Latitude: ? ?
GPS Longitude: ? ? ======= IPTC data: =======