Titulní strana » Kategorie » Krajina a příroda //galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=203015&cat=&ids=//galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=203000&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Výhled

Autor: jojojel
všechny fotografie tohoto autora
Datum: 5. 8. 2019  Zobrazení: 2245 ×
Hodnocení: průměrná známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení
« další ·
Úkosem (Megas.Lakkos)
Ranní mořská (21Petron)
Výhled (jojojel)
Teče voda teče (jojojel)
cestou--necestou,-... (sluník)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
sokis
5. 8. 2019 14:59

světlo se povedlo, ale je to nějaké neostré a mdlé Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Rumovník P
5. 8. 2019 15:19

mohla to být slušná fotka po ořezu shora tak o 1/3 oblohy, nebýt mizerné TK. Nevím, jestli ji vyrábí to šumítko, které není bna podobné záběry vůbec vhodné, nebo ses na tom podepsal v editoru

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
sunbird
5. 8. 2019 17:02

Krajina úžasná, světlo zajímavé, barvičky líbivé, ale výsledek nic moc. S tou oblohou souhlas a pokud to foťák nezvládá, doporučuju fotky víc zmenšovat. Menší fotka působí ostřeji/detailněji a méně tahá za oko pokud to v ní není...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jahru
5. 8. 2019 18:21

Krásné místo, hezké světlo, dvojce v červeném tomu dává svoje...ale to divné rozmazání to celé zabilo (něco podobného mi dělal starý foťák když automaticky redukoval šum). Jak hrozně nerad fotky ořezávám tak tady s menší oblohou naprosto souhlasím

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
5. 8. 2019 18:37

Dtto..., + za mě by pomohl ořez na střední 16:9(říznout dole bez dvojice-spíše ruší, i nahoře) + doostřit. (-)

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek

5. 8. 2019 19:19

Já bych vyřízl ty dva na té louce, všechno ostatní je zbytečné.
To je ironie. Přenastavit parametry a foťák to zvládne. Šumu se nevyhýbejte. Může to být podpis přístroje.

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Rumovník P
5. 8. 2019 19:54

Vlastu ani nečti, jeho návrh na odříznutí postav. které to oživují a dávají hloubku je z kategorie "plácám si ani nevím jak " ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
5. 8. 2019 20:11

Rumovník P: Mohu mít jiný názor než Ty, aniž by ses o mě otíral? dík.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Rumovník P
6. 8. 2019 06:30

Vlasto, máš povoleno se o mě taky otřít, když se seknu a napíšu podobný nonsens Wink)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
6. 8. 2019 07:04

Rumovník P: Takže mám "od Tebe povoleno" mít jiný názor, než Ty(mohu tomu tak rozumět)? No vidíš, podle mě je zase nonsensem Tvůj komentář zde 5.8.2019 v 19:54 tak, jak jsi ho napsal. Ten názor jsi mohl napsat prakticky stejně, ale bez otírání se v něm o mě. Takže je to trochu o něčem jiném, zdá se, že? Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
navyy
6. 8. 2019 08:36

upozorňuji tě mobile,že komentář ke komentáři není porušením pravidel

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
navyy
6. 8. 2019 08:39

pibile tam má být

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
6. 8. 2019 09:08

Komentář navyyho(8:36) ani nečti..., jeho upozorňování je zcela irelevantní,
z kategorie komentářů: "plácám si, ani nevím jak"...

navyy: připadá Ti tento můj komentář Tvého komentáře v pořádku a není porušením pravidel?
Takhle už to vypadá jinak, že? Takže s upozorňováním brzdi a nejprve přemýšlej, než napíšeš volovinu.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek

6. 8. 2019 09:34

PS souhlas výše se vším s Rumovníkem. Pokud se budete řídit rady VP můžete dpadnout tak, že se nikam neposunete. Ony ty rady vypadají odborné, ale ve směs jsou to stále stejné tutoriály na úpravu v PC.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Rumovník P
6. 8. 2019 09:45

Vlasto, zkus zapřemýšlet nad smyslem mnou naposled napsaného, než zas rozjedeš odříkávání své mantry Smile Dík

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
6. 8. 2019 10:00

Dark Enemy/Rumovník P: Zkuste se zamyslet i vy, nad tím vším věčným zbytečným korejdováním do druhých, místo stručného a jasného vlastního názoru POUZE NA FOTKU, kterou komentujete a někdy i hodnotíte. Jak už jsem psal: Každý ať začne u sebe a bude zde mnohem lepší ovzduší(některým zde možná chybí ty hádanice a hulvátství, kterého zde ještě nedávno "byla fůra"...?) Mě tedy nechybí a chybět nebude.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
6. 8. 2019 10:06

Ještě k fotce: Expoziční hodnoty nejsou dobře nastavené, t.j.: Chtělo to přiclonit a vhodně zvolit rovinu zaostření. Odšumování přístroje vypnout, nebo pokud nejde, tak nastavit na co nejnižší úroveň.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Marek Lutonský
6. 8. 2019 11:06

Nechte těch hádek prosím.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Rumovník P
6. 8. 2019 12:52

Vlasto, já ti jen napsal, že klidně můžeš korigovat můj názor, pokud si budeš myslet, že píšu blbost. Myslím, že od toho tady ty rubriky jsou. Jinak bych se tě rád zeptal, jakou rovinu zaostření u tohoto snímku bys navrhoval ? S přicloněním souhlasím

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
6. 8. 2019 14:00

Rumovník P: Teda kam Ty na ty otázky chodíš..., a proč? Smile!
OK tedy: Zaostřil bych na hyperfokální vzdálenost(zjednodušeně do spodní třetiny snímku) a clonil bych lehce nad cca 2/3 max. možné clony u tohoto foťáku/ohniska 26mm. Jinak, pokud by mně to finance dovolily a myslel bych to s focením trochu vážněji, tak bych si pořídil vhodnější foťák. Další dotazy? Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Rumovník P
6. 8. 2019 15:36

začínám mít jasno …. takže bys zaostřil dejme tomu na 50 metrů ? ( tolik asi odhaduju vzdálenost spodní třetiny scény. A ta clona teda kolik ? Asi 2/3 z 26, tedy cca 16 ?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
6. 8. 2019 15:58

Rumovník P: Clonu ne z 26, ale jak jsem psal, cca 2/3 z max. clony tohoto foťáku(nevím, ale předpokládám, že max. cl. tohoto kompaktu může být cca 8), takže bych clonil cca na 6,3. Pokud by se clonilo naplno(tedy cca cl. 8), tak se sice zvětší hl. ostrosti, ale zase nastoupí difrakce, která může ostrost/kresbu "znehodnotit". Jak jsem si všimnul, tak autor vlastní(vlastnil?) zrcadlovku NIKON D90, takže o lepší foťák má postaráno...Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
6. 8. 2019 16:17

Rumovník P: "Všechno špatně"..., juknul jsem na ten kompakt(COOLPIX L28) a má jen AUTO režim, takže veškeré nastavování padá. Sad Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
oko-nomada
6. 8. 2019 17:30

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
shimmell
6. 8. 2019 19:35

pravý dolní čtverec. ale na to asi foťák nemá.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
sunbird
6. 8. 2019 19:41

Hmmm... ten pravý dolní čtverec vypadá fakt dobře! A džoudžou ani ťuk...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek

6. 8. 2019 20:10

Dobrá, u tohoto fotoaparátu jde vypnout stabilizace. Neříkám , že to pomůže, ale často je to u levných přístrojů funkce zhoršující obraz. Dál tam jdou nastavit nějaké režimy focení vhodnější, než je program auto. Také to má korekci expozice +/- a nastavení barev. Digitální zoom nepoužívejte! Pohrejte si s foťákem a zjistíte brzy na co jde použít a co už nezvládá. I počítač je mocný nástroj když se to vezme za správný konec a nepřežene se to.
Zdravím a trpělivost s námi D.E.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Marek Lutonský
6. 8. 2019 22:37

Prosím o diskuzi k tématu: k fotografii, k focení, úpravám fotek... Patří sem všechno kromě osobních útoků.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
navyy
6. 8. 2019 22:41

jen ať si to vyslechnou pane Lutonský,chráníte to nejhorší tady.. asi dostanu ban že? diskuse žádná

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
silence x
6. 8. 2019 22:49

Pan Jeřábek vedl ty diskuze o fotkách a radil nám, jak je upravit. A kde je teď?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
navyy
6. 8. 2019 22:55

a myslím si,že byste měl vyvolat diskuzi na toto téma, nespokojenost s vašim rozhodnutím je opravdu velká,odešli ti nesprávní....

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
silence x
7. 8. 2019 21:06

Změnilo se tu osazenstvo, navyy, oni to za chybu nepovažují, zřejmě to byl záměr. Budem si muset zvyknout, že je to tu najednou jiné. Je to divné, ale děje se to.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
subal
12. 8. 2019 16:47

Ani ne; kvalita nedobrá...

Výrobce fotoaparátu: NIKON Model fotoaparátu COOLPIX L28
Název souboru: DSCN7339.jpg Velikost souboru: 774830 B
Datum/čas souboru: 2019:08:05 12:33:51 Datum/čas snímku: 2017:10:21 12:50:56
Rozlišení: 2000 x 1500 Blesk: ne
Ohnisková vzdálenost: 4,6 mm (ekv. 26 mm) Expoziční doba: 0,0016 s (1/640)
Clona: f/3,2 ISO: 80
Vyvážení bílé: Auto Měření expozice: pattern
Exposure: program (auto) JPEG Quality: 94